Trápí vás, jak se k vám chová váš nadřízený a přemýšlíte, jak mu to říci?
Taková situace není nikdy snadná a navíc je dobré nezapomínat, že i váš nadřízený je jen člověk. Není snadné řídit firmu/vést tým a váš nadřízený může dělat chyby, stejně jako je můžete dělat vy. Jsou ovšem určité hranice, přes které by už jít neměl. Co už je tedy příliš?
Křičí na vás váš nadřízený, když uděláte chybu? Zadává vám takové množství práce, které nejste schopni stihnout? Příliš vás kontroluje? Přesně toto jsou situace, které je potřeba řešit. Jen je dobré si celou situaci promyslet a naplánovat.
Jak tedy situaci řešit?
Vyberte si vhodný čas
Zvolte chvíli, kdy bude mít váš šéf čas a klid se vám věnovat. Komunikace by měla být konstruktivní a neměla by být příliš emocionální, proto zkuste být klidní.
Začněte pozitivně
Před tím, než sdělíte negativní zprávu, začněte něčím pozitivním. Můžete třeba zmínit, jak se vám v práci daří a co na své práci oceňujete. Budete působit dojmem, že umíte ocenit to, co funguje dobře.
Jasně identifikujte problém
Formulujte co nejlépe to, co vás štve. Neříkejte pouze, že vám něco vadí, ale vysvětlete co konkrétně a proč. Pokud možno, představte i nějaké možné řešení a zeptejte se, jaké řešení navrhuje váš nadřízený. Společně byste měli vyřešit, jak situaci napravit ke spokojenosti vás obou.
Co když to nefunguje?
Pokud se situace ani po vašich snahách o její řešení nezačne hýbat správným směrem, upozorněte svého nadřízeného znovu a zopakujte mu, na čem jste se společně dohodli.
Může se také stát, že situace nebude řešitelná a váš šéf nebude ochoten s vámi nic řešit. V tom případě zvažte změnu zaměstnání a nenechejte si líbit nevhodné chování ze strany svého nadřízeného.
Držíme pěsti, abyste se do takové situace nedostali a pokud by se tak náhodou stalo, u nás je nabídek práce spoustu. Najdete je tady.