Jak říct šéfovi, že vám něco vadí

Komunikace s nadřízeným může být někdy náročná, zejména pokud mu potřebujete sdělit, že vám něco vadí. Promyslete si proto dobře, zda je vaše výtka věcná a jednejte. Vědět, jak sdělit svému šéfovi, že vám něco vadí patří ke klíčovým dovednostem ve vašem profesním životě.

Jak říct šéfovi, že vám něco vadí
zdroj: www.pexels.com

Trápí vás, jak se k vám chová váš nadřízený a přemýšlíte, jak mu to říci?

 

Taková situace není nikdy snadná a navíc je dobré nezapomínat, že i váš nadřízený je jen člověk. Není snadné řídit firmu/vést tým a váš nadřízený může dělat chyby, stejně jako je můžete dělat vy. Jsou ovšem určité hranice, přes které by už jít neměl. Co už je tedy příliš?

 

Křičí na vás váš nadřízený, když uděláte chybu? Zadává vám takové množství práce, které nejste schopni stihnout? Příliš vás kontroluje? Přesně toto jsou situace, které je potřeba řešit. Jen je dobré si celou situaci promyslet a naplánovat.

 

Jak tedy situaci řešit?

 

Vyberte si vhodný čas

Zvolte chvíli, kdy bude mít váš šéf čas a klid se vám věnovat. Komunikace by měla být konstruktivní a neměla by být příliš emocionální, proto zkuste být klidní.

 

Začněte pozitivně

Před tím, než sdělíte negativní zprávu, začněte něčím pozitivním. Můžete třeba zmínit, jak se vám v práci daří a co na své práci oceňujete. Budete působit dojmem, že umíte ocenit  to, co funguje dobře.

 

Jasně identifikujte problém

Formulujte co nejlépe to, co vás štve. Neříkejte pouze, že vám něco vadí, ale vysvětlete co konkrétně a proč. Pokud možno, představte i nějaké možné řešení a zeptejte se, jaké řešení navrhuje váš nadřízený. Společně byste měli vyřešit, jak situaci napravit ke spokojenosti vás obou.

 

Co když to nefunguje?

Pokud se situace ani po vašich snahách o její řešení nezačne hýbat správným směrem, upozorněte svého nadřízeného znovu a zopakujte mu, na čem jste se společně dohodli.

 

Může se také stát, že situace nebude řešitelná a váš šéf nebude ochoten s vámi nic řešit. V tom případě zvažte změnu zaměstnání a nenechejte si líbit nevhodné chování ze strany svého nadřízeného.

Držíme pěsti, abyste se do takové situace nedostali a pokud by se tak náhodou stalo, u nás je nabídek práce spoustu. Najdete je tady.

 

 

 

 




Související články

Jak napsat motivační dopis, aby zaujal?

Jak napsat motivační dopis, aby zaujal?
Motivační dopis se stal nezbytnou součástí procesu hledání práce. V poslední době se dost změnil, už není jen formální přílohou, ale spíše osobním projevem vašeho zájmu o danou práci. Zde je několik klíčových tipů, jak napsat efektivní motivační dopis, který zaujme a přinese pozvání na pohovor....


Co prozradí řeč těla při hovoru?

Co prozradí řeč těla při hovoru?
Řeč těla je univerzálním jazykem, který o vás dokáže prozradit někdy více než slova a tím ovlivnit průběh celého rozhovoru. Při pohovoru myslete na to, co vaše tělo vysílá za signály. Neverbální projev o vás prozradí mnohé a zároveň díky němu můžete číst z řeči těla personalisty naproti vám. ...


Kdy a jak se registrovat na úřadu práce?

Kdy a jak se registrovat na úřadu práce?
Víte, že není vaší povinností se registrovat na úřad práce, pokud nechcete? Registrace ovšem přínáší řadu výhod, o něž byste pravděpodobně neradi přišli. Přihlásit se můžete, pokud nemáte žádný příjem ani pracovní poměr a zároveň si hledáte zaměstnání....


Jak dosáhnout harmonie mezi pracovním a osobním životem?

Jak dosáhnout harmonie mezi pracovním a osobním životem?
V dnešní hektické době, kdy pracovní nároky mohou být náročné, je nalezení harmonie mezi pracovním a osobním životem solidní výzvou. Máte své techniky, jak to zvládnout, nebo se inspirujete našimi radami? ...