Doba nás dnes neustále žene k výkonům, ale je opravdu potřeba se pořád za něčím honit? Zkuste na to jít jinak, pokud máte pocit, že je toho na vás už příliš. Přemýšlíte, jak?
Stanovte si jasné hranice
Definujte hranice mezi pracovním a osobním životem. Určete, kdy začínáte a končíte pracovat, a snažte se dodržovat tyto časy. Pomůže vám to oddělit pracovní starosti od osobních a vytvořit jasnou strukturu vašeho dne.
Plánujte svůj čas efektivně
Vytvořte si každodenní plán, který zahrnuje jak pracovní povinnosti, tak čas pro vás. Plánování vám umožní efektivně využívat čas a minimalizovat stres spojený s nečekanými povinnostmi. Pokud nejste příliš plánovací typ, zkuste aspoň v bodech promyslet, co je potřeba v daný den stihnout a co počká.
Naučte se říkat "ne“
Přijetí každé pracovní nabídky nebo osobního závazku nemusí být vždy možné. Naučte se odmítat, když cítíte, že přijetí dalšího úkolu by mohlo narušit vaši pohodu a stresovat vás. Pracujte se svým časem a soustřeďte se na to, co je pro vás nejdůležitější.
Vyhraďte si čas pro sebe
Je důležité mít čas na odpočinek a relaxaci. Bez ohledu na to, zda je to čtení knihy, cvičení nebo cokoli jiného, co vás uklidňuje. Najděte aktivity, které vám poskytují radost a nabíjí vás energií. A nezapomínejte odpočívat.
Komunikujte s rodinou a kolegy
Otevřená komunikace je základním kamenem fungujícího vztahu, kdy je možné říci, jaké jsou vaše povinnosti, představy a závazky a poslechnout si, jak to má druhá strana. Proberte s rodinou a kolegy vaše potřeby a očekávání, a pokud je to možné, spolupracujte na nalezení řešení, která vyhovují všem stranám.
Dosáhnout rovnováhy mezi pracovním a osobním životem může vyžadovat dost úsilí a plánování, ale určitě se vyplatí. Nemusíte si sepisovat tabulky a dělat detailní plány, jen zkuste víc přemýšlet nad tím, co je pro vás cenné a jaké jsou vaše priority a tím se řiďte.